Tata
Tata
W drugiej połowie XX i na początku XXI wieku mogliśmy obserwować ogromny wzrost gospodarczy niektórych krajów azjatyckich. W państwach takich jak Indie czy Chiny pojawiło się mnóstwo potężnych korporacji, które stosunkowo szybko zdobyły silną pozycję na światowych rynkach, nierzadko stając się prawdziwymi gigantami w konkretnych branżach. Jednym z najciekawszych przykładów tego procesu jest motoryzacja. Warto zwrócić uwagę na indyjską korporację Tata Motors, bowiem w idealny sposób przedstawia ona cały proces rozwoju gospodarki tego kraju na przestrzeni ostatnich dekad. Aktualnie jest to znana na całym świecie marka samochodowa, choć firma Tata działa także na innych obszarach przemysłu, będąc prawdziwym gigantem na skalę światową. Historia marki Tata Marka Tata Motors powstała w roku 1945, a zatem krótko przed uzyskaniem przez Indie niepodległości. Sama historia przedsiębiorstwa znanego obecnie jako Tata Group jest znacznie dłuższa i sięga drugiej połowy XIX wieku. Podobnie jak i wiele innych, współczesnych światowych gigantów, również i firma Tata zaczynała od dość niewielkiej skali działalności, aby z czasem zdobyć naprawdę mocną pozycję na rynkach światowych. Krótko po zakończeniu II wojny światowej podjęto decyzję o produkowaniu własnych samochodów. Jej pojazdy początkowo przeznaczone były wyłącznie na rynek azjatycki – zdobyły tam dużą popularność. Ostatecznie firma zaczęła wchodzić także na inne rynki, w tym na europejski. Przyczyny popularności marki Tata W świecie zachodnim marka Tata była stosunkowo słabo znana aż do roku 2008. Wtedy to właśnie dyrekcja firmy ogłosiła swoje plany zbudowania "najtańszego samochodu świata". Pomysł ten był oczywiście jak najbardziej trafiony, bowiem w naszych czasach kwestie ekonomiczne odgrywają na rynku motoryzacyjnym szczególnie istotną rolę. Plany zostały spełnione jeszcze w tym samym roku, kiedy do produkcji trafił model Tata Nano – ze względu na swoją cenę szybko stał się on bardzo rozpoznawalny w innych regionach. Jego cena może znacznie różnić się w zależności od konkretnego kraju, choć w samych Indiach na początku sprzedaży kosztował on około 6 tysięcy złotych. Tata Nano nie jest rzecz jasna luksusowym pojazdem – raczej niewielkim i tanim samochodem dla mniej wymagających osób. Oferta Tata jest zresztą stworzona głównie dla osób które stawiają na praktyczność i niskie ceny. Znajdują się w niej przede wszystkim mniejsze samochody, choć nie brakuje także dużych modeli rodzinnych. Marka zajmuje się także samochodami dostawczymi. Wszystkie jej pojazdy są bardzo powszechnie spotykane na drogach w Indiach oraz innych krajach azjatyckich.
WięcejOglądasz ogłoszenia autoryzowanych dealerów i-BEST
-
Sprawdzona historia
przebiegu -
Możliwość zostawienia
auta w rozliczeniu -
Gwarancja
jakości i-Best