BMW 316

Sortuj:

BMW 316

Historia BMW spod znaku legendarnej 3 ma już ponad 40 lat, a jednak jego popularność wydaje się nie gasnąć zwłaszcza wśród fanów szybkiej i agresywnej jazdy. Szczególnym zainteresowaniem, także wśród samochodów używanych cieszy się model BMW 316, który jest zarazem najmniejszym pojazdem trójki. Jego budowa i charakterystyczny niski próg bardzo zachęca do naciśnięcia na pedał gazu, co może dać nam bardzo mocne wrażenia z jazdy samochodem. [Krótka charakterystyka BMW 316] Pierwszy samochód oznakowany BMW 316 wyjechał z fabryki produkcyjnej w roku 1975 i już wtedy przypadł do gustu wielu osobom. Parametry pierwszego samochodu z bawarskiej fabryki jak na tamte czasy dawały kierowcom możliwość niesamowicie szybkiej jazdy, która dotychczas była przeznaczona jedynie dla profesjonalnych rajdowców. 163km/h, bo tyle mogła wycisnąć z siebie 316 w latach 70-tych robiło prawdziwe wrażenie. Od samego początku istnienia oznakowanie BMW 316 oznaczało posiadanie przez te samochody silnika 1,6 odznaczającego się w każdej kolejnej generacji imponującymi możliwościami. Od 1975 roku pojawiło się w produkcji 5 generacji tego samochodu i za każdym razem wzbudzała ona dość duże zainteresowanie wśród fanów szybkiej jazdy. [Na co warto zwrócić uwagę podczas kupna BMW 316?] Model BMW 316 jest bardzo popularny w Polsce, gdzie na rynku wtórnym możemy znaleźć dość dużą ilość samochodów z tym oznakowaniem. Jednak przy zakupie starszego modelu warto zwrócić uwagę na jego stan, gdyż jak było mówione wcześniej ten samochód upodobali sobie najbardziej fani szybkiej jazdy, która może mocno nadwyrężyć poszczególne elementy tego auta. BMW 316 to bardzo solidny samochód, a jego zadbane wersje mogą posłużyć kierowcom jeszcze przez wiele lat pod warunkiem, że będzie się o niego dobrze dbało. Wybierając ten samochód na rynku wtórnym należy wystrzegać się modeli powypadkowych, gdyż ciężko w nich zidentyfikować usterki, z którymi będziemy mieć w przyszłości problemy. Aby znaleźć dobre i solidne BMW można zwrócić uwagę na jego lakier. Jego oryginalna wersja nie powinna korodować, dlatego jeżeli widzimy ślady rdzy możemy być prawie pewni, że mamy do czynienia z egzemplarzem powypadkowym. Pamiętajmy też, że po zakupie używanej wersji BMW 316 bezwzględnie należy wymienić pasek rozrządu, który szczególnie w starszych wersjach trzeba wymieniać po przejechaniu 40 tyś km. [BMW 316 – podsumowanie] BMW 316 to bardzo solidny samochód, którego konstrukcja jest mocna i bezpieczna dla kierowcy. Model ten w każdej generacji samochodu był projektowany z najwyższą dbałością o szczegóły, co sprawia, że nawet po latach warto się nim zainteresować szczególnie, jeżeli lubimy efektowną i szybką jazdę.

Więcej
1 – 3 z 3 Pojazdów Marki BMW 316

Bądź na bieżąco!

Oglądasz ogłoszenia autoryzowanych dealerów i-BEST

  • Sprawdzona historia
    przebiegu
  • Możliwość zostawienia
    auta w rozliczeniu
  • Gwarancja
    jakości i-Best